Diákigazolvány
 Diákigazolvány ügyintézése

 

A Korm. rendelet rendelkezései alapján 2012. január 1-jétől a diákigazolvány igénylési folyamata teljesen elektronikusan történik.

A fénykép és aláírás felvételét az új igénylési folyamat szerint az okmányirodák végzik külön szolgáltatásként.

A fénykép és aláírás felvételét tehát az Okmányirodák végzik, ahová vinni kell az összes személyes iratot (születési anyakönyvi kivonat, személyi igazolvány, lakcímkártya, ha van érvényes útlevél), mivel az igénylés adatai a személyi és lakcímnyilvántartással kerülnek összevetésre a fényképek hozzárendelése előtt. Itt kapnak egy „Nemzeti Egységes Kártyarendszer – Adatlap” c. nyomtatványt.

 

Az iskolába be kell hozni a gyermek lakcímkártyáját és az Okmányirodában kapott adatlapot.

Az iskola az elektronikus rendszerbe bejelenti a tanulót.

 Az elkészült igazolványokat a tanuló állandó lakcímére fogják kipostázni. Jelezni kell az iskola részére, ha a tartozkodási helyre kérik a diákigazolványt.

Az elkészülésig ideiglenes diákigazolvány kiállítására van lehetőség. Az ideiglenes diákigazolvány érvényességi ideje 60 nap.

A közoktatásban kizárólag azoknak a diákoknak az igazolványát kell érvényesítő matricával ellátni, akik betöltötték a 16. életévüket.

Oldal nyomtatása
bezár